Zeeman online campagne

"De samenwerking met de mannen van Portretnet is heel geslaagd! Ze houden continu de regie en weten daarmee de rode draad van de opdracht voortdurend vast te houden."

Arnoud van Vliet, Manager CSR & Quality bij Zeeman

Opdracht

'Goede kleding en textiel hoeven niet duur te zijn' is de visie van Zeeman. Maar dan niet ten koste van de mensen in de productielanden én met een aanvaardbare belasting van het milieu. Zeeman wil dit gedachtegoed graag illustreren met een pakkend videoconcept.

Aanpak

Reclamebureau Persuade uit 's-Hertogenbosch gaf ons de opdracht tot de complete productie van meerdere korte films voor dit oer-Hollandse textielbedrijf. "Breng de productie van de vier belangrijkste producten in beeld. Laat zien hoe, waar en door wie die worden geproduceerd."

In de fabrieken in Bangladesh (Dhaka), India (Coimbatore) en Turkije (Istanbul) filmden we hoe ze de handdoek, het rompertje, het T-shirt en de panty maken. Weer terug in Nederland monteerden we een serie van vier unieke video's: een bijzondere inkijk in de wereldkeuken van Zeeman.

Resultaat

Zeeman gebruikt de video's onder meer voor het MVO-(Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) jaarverslag, waarmee ze in de prijzen vielen. De video's staan ook prominent op de MVO-pagina van de website. Zeeman verwijst er regelmatig naar, ook via de 'producthelden'-pagina's en in de winkels. Billboards boven de schappen attenderen klanten op de filmpjes. Samen halen de vier video’s ruim 24.000 hits. Dat is boven verwachting, zeker omdat ze niet actief zijn verspreid via sociale media. Zeeman vindt de filmpjes na jaren nog steeds eigentijds en effectief.

Overzicht projecten