Singapore Airlines online campagne

"De samenwerking met Portretnet is zeer prettig verlopen. Met de aftermovie van onze #CelebratesSG50-campagne heeft Portretnet op een bijzondere manier de ziel van Singapore vastgelegd."

Kian Kramer, Sales Development Executive bij Singapore Airlines

Opdracht

Om het 50-jarig bestaan van Singapore te vieren trakteerde luchtvaartmaatschappij Singapore Airlines vijftig mensen op een geheel verzorgd weekend naar 'the Lion City'. Een social media-campagne in veertien Europese landen roept mensen op: bedenk een origineel cadeau voor Singapore. Dat leverde enorm veel reacties en inzendingen op: filmpjes, liedjes, kunstwerken, gedichten... De vijftig gelukkige winnaars mogen naar Singapore. Dat moest worden vastgelegd en ingezet in de campagne #CelebratesSG50.

Aanpak

Een uitgebreide brainstormsessie met opdrachtgever Yoursocial uit Breda resulteerde in twee videoproducties. De eerste laat zien hoe de 'Singapore girl' Europese winnaars verrast met de Golden Envelope. Lokale ploegen verzorgen het camerawerk, wij de coördinatie en montage. Halverwege de #CelebratesSG50-campagne plaatste Yoursocial de film op Facebook.

De tweede film is een aftermovie van het event in Singapore. Onze ploeg, een regisseur en een cameraman, registreerde de belevenissen van de prijswinnaars. Bij thuiskomst monteerden we de film. De aftermovie is het hoogtepunt van de Facebookcampagne.

Resultaat

De Golden Envelope video is 2,2 miljoen keer vertoond op Facebook. Ruim 450.000 mensen hebben de hele video bekeken. De video is 2.253 keer geliked en 272 keer gedeeld. De aftermovie is 2,5 miljoen keer vertoond, 680.000 mensen hebben de video in zijn geheel bekeken. Deze film kreeg 2.788 likes en 513 deelacties. Het resultaat van de campagne steeg boven alle verwachtingen uit: de sympathie voor Singapore als merk is gegroeid. Dat heeft een positief effect op de sales van Singapore Airlines.

Overzicht projecten