Opdracht
Hoe krijg je het product consumptief krediet weer op de agenda bij de adviseurs? Met die vraag worstelde Rabobank Nederland. De bank wilde deze dienstverlening aan particulieren verbeteren. Dat vroeg om een inspiratieboost voor adviseurs.
Aanpak
Mensen inspireren doe je door ze in hun taal aan te spreken op wat voor hen belangrijk is. Zodat ze zichzelf herkennen. Daardoor komt de boodschap écht binnen.
Samen met de Rabobank brachten we de belangrijkste kernwaarden van het product particuliere lening voor de consument in beeld. De basiswaarden 'samenwerking' en 'dichtbij' vormden - omgezet naar korte en pakkende tekst - de basis voor het script.
De Rabobank is een coöperatieve bank met vestigingen verspreid over het hele land. We filmden op zes locaties (Amsterdam, Drachten, Hoogeveen, Oirschot, Sittard en Utrecht). Daar presenteerde steeds één adviseur één kernwaarde. Samen vertellen de zes adviseurs het hele Rabobank-verhaal.
Resultaat
De video onderscheidt zich door de speelse vorm, de inzet van eigen medewerkers en de herkenbaarheid.
Dat zorgt voor beleving en enthousiasme. Kijkers zijn positief verrast. Daarmee doet de video wat hij moet doen: inspireren.