Opdracht
'De kracht achter kilometers'. Dat is de tagline van hoofdsponsor DLL (De Lage Landen) tijdens de Marathon van Eindhoven. DLL wilde die kracht laten zien in een aftermovie. Waarbij teamspirit, inzet en beleving centraal staan.
Aanpak
Na analyse van alle activiteiten voor, tijdens en na de marathon, kozen we voor twee opnamedagen: de dag vóór de marathon en de dag zelf. Dat leverde een rijk beeld op van wat er allemaal komt kijken bij de organisatie van zo'n groot evenement. Met meerdere camera's brachten we het evenement in beeld. Registraties vanaf de motor én langs het parcours om de energie en sfeer van het evenement te vangen. Die beelden monteerden we - met passende muziek eronder - tot een sfeervolle aftermovie.
Resultaat
De aftermovie geeft een inspirerend beeld van de organisatie van DLL's evenement. Het laat bezieling zien. Dat zorgt intern voor een gevoel van trots en laadt het merk extern positief. De video wordt verspreid via sociale media en direct mailing. DLL gebruikt de video als ankeiler voor de volgende editie van de Marathon van Eindhoven.