Bavaria online campagne

"De films vertellen het Bavaria verhaal op een pakkende manier met onze mensen, onze brouwerij en onze klanten en laten echt zien en voelen wie we zijn. Portretnet stond vanaf het begin af aan inhoudelijk dicht bij Bavaria en onze markt en wist de boodschap te vertalen naar een verhaallijn die ons direct aansprak. In executie hadden ze veel aandacht voor zowel de inhoud als de verpakking van ons verhaal en wisten zij met inzet van onze eigen mensen en klanten de juiste snaar te raken. Met trots presenteren we de films op onze nieuwe Horeca website en tijdens gesprekken met onze relaties."

Claudie Godrie, interim projectleider Bavaria

Opdracht

Bavaria wil zich sterker profileren in de horecabranche. De daarbij horende campagne is gebaseerd op drie pijlers: 'samen ondernemen', 'traditioneel brouwen' en 'onafhankelijk familiebedrijf'. Video vormt een wezenlijk onderdeel van die campagne. Onze opdracht:
ontwikkel een videoconcept die past bij de campagne. En verzorg de complete productie voor de film die steunt op de drie pijlers.

Aanpak

Het startpunt was een brainstorm met Bavaria. Op de nieuwe website van Bavaria Horeca heeft elke pijler een eigen pagina. Ons advies: maak drie korte video's, een per pijler. Zo informeert elke video de sitebezoeker op maat. Over alles wat die wil weten over 'samen ondernemen', 'traditioneel brouwen' en 'onafhankelijk familiebedrijf'. Korte video's krijgen meer clicks en dus ook meer views. Bavaria stond direct open voor dit advies.

Resultaat

In totaal maakten we vier video's voor Bavaria Horeca.
Een compilatie film voor op de homepage en voor elke pijler 1 film. De campagne is inmiddels succesvol van start gegaan.

Overzicht projecten